کسب نهمین مقام افتخاری ادبیات کودک انگلستان

ریدل کارتونیست، تصویرگر و نویسنده ی کتاب های کودک عنوان نهمین دارنده ی مقام افتخاری ادبیات کودک انگلستان را از آن خود کرد.

کریس ریدل نهمین مقام افتخاری ادبیات کودک انگلستان را به دست آورد

ریدل پس از مالوری بلکمن قرار است روی خلاقیت، سواد دیداری و ارج نهادن لذت از نقاشی تمرکز کند. عنوان افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا، سمتی است افتخاری که هر دوسال یکبار به یک نویسنده یا تصویرگر برجسته در ادبیات کودک این کشور اهدا می شود. کمپانی پیرسن و بنیاد بوک تراست انگلستان این مقام را اعطا می کنند. نویسنده یا تصویرگری که این عنوان را به دست می آورد به مدت دوسال فرصت دارد تا در زمینه ادبیات کودک انگلستان نوآوری کند و فعالیت های ترویجی در مدرسه ها، کتابخانه ها و در میان خانواده ها ترتیب دهد.

 
ادامه مطلب ...

بررسی نشریه های خردسال خرداد ماه 94

در این گزارش با بخش های خوب سه نشریه ی سروش خردسالان شماره 39 ، ماهنامه قلک شماره 11و نبات شماره45 از دید گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.

  • سروش خردسالان شماره 39


مطالب برتر نشریه های سروش خردسالان، قلک و نبات کوچولو در خرداد ماه


  • داستان

-عنوان: مومولی مومو

نویسنده: طاهره ایبد

تصویرگر: فرشته نجفی

خروس مریض شده و حالا نمی تواند صبح زود قوقولی قوقو کند. از حیوانات دیگر خانه کمک می خواهد تا مسئولیت او را به عهده گیرند، فقط گربه است که به او جواب رد نمی دهد. اما گربه به جای قوقولی قوقو مومولی مومو می کند.

داستان مومولی مومو همراه با تصاویر زیبا کودک را وارد دنیای حیوانات خانگی می کند. حیوانات خانگی هر کدام وظایف و مسئولیت های خاصی برعهده دارند، درست مثل اعضای یک خانواده. کودک به راحتی با شخصیت های داستان می تواند هم ذات پنداری کند. چه خوب است که با مریض شدن یکی از آنها مسئولیت او روی زمین نماند و دیگران کمک کنند تا کار او نیز انجام شود.

 

ادامه مطلب ...

برنامه با من بخوان نامزد جایزه آساهی

برنامه


 شورای کتاب کودک شاخه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ( آی بی بی وای ) برای سال  ۲۰۱۶، از ایران، برنامه با من بخوان را که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان طراحی و به اجرا در آمده است، نامزد جایزه جهانی آساهی در سال ۲۰۱۶ کرده است.
 
ادامه مطلب ...