گزارش بهمن ماه برترین های نشریات قلک ، نبات کوچولو و سروش خردسالان و رشد کودک

در این گزارش با بخش های خوب نشریه های نشریه قلک شماره 19، نبات کوچولو شماره 53 سروش خردسالان شماره 47 و رشد کودک شماره 5 از دید گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.

نشریه قلک شماره 19



داستان

  •  خانه ی خرس ها

طراح :  علی اکبر زین العابدین

تصویرگر:  نیلوفر برومن

خرسی با خانواده اش در غاری زندگی می کند. سرما آنها را آزار می دهد. پدر برای جلوگیری از سرما، در و  برای باز کردن آن، آیفون تصویری تهیه می کند.

داستان با تصویرهای کودکانه قابل فهم و ساده مخاطب را به دنبال خود می کشاند که زحمت پدر، مسئولیت پذیری و گره گشایی او را بیان می کند. استفاده از آیفون تصویری به طنز داستان و به روز کردن آن افزوده است و مخاطب به خوبی می تواند با داستان ارتباط برقرار نماید.

  • فروشنده رویایی در سرزمین جادویی

نویسنده : سید نوید سید علی اکبر

تصویرگر : سارا طبیب زاده

در اسباب بازی فروشی آقای فلفل همه چیز آرام است تا این که سرو کله ی دو فلامینگوی صورتی پیدا می شود. آن ها دوقلو هستند و می­خواهند اسباب بازی فروش شوند. آقای فلفل با حوصله به آن­ها توضیح می دهد که وسایل لازم برای داشتن یک مغازه اسباب بازی فروشی چیست و از همه مهمتر این که یک اسباب بازی فروش باید خوش اخلاق و خنده رو و پر حوصله باشد جوری که بچه ها عاشقش شوند.

داستان با بهره گیری از زبانی کودکانه مخاطب را با شغل اسباب بازی فروشی آشنا می کند. استفاده از شخصیت های جانوری در فروشگاه اسباب بازی برای خردسال جذاب و گیراست. افزون برآن رفتار اجتماعی مناسب یک فروشنده به طور غیر مستقیم آموزش داده می شود.  ادامه مطلب ...