تولد هشت سالگی مجله قلک


       


مراسم جشن تولد هشت سالگی این ماهنامه با حضور مصطفی رحماندوست، فریدون عموزاده خلیلی، سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، لاله جعفری، زهرا موسوی، زهرا شاهی، زهرا جلائی‌فر و اعضای تحریریه و همکاران این ماهنامه،در ساختمان تحریریه این نشریه برگزار شد.

 بهنام تقی‌پور مدیرمسئول این ماهنامه ،تهیه نسخه انگلیسی و همچنین افزایش تعداد صفحات نسخه فارسی آن  را از افتخارات بزرگ دانست  .

او گفت: با وجود شرایط اقتصادی متزلزل و همچنین شیوع ویروس کرونا با همت و پشتکار تمام اعضای تیم قلک علاوه بر حفظ و انتشار بدون وقفه آن توانستیم تیراژ آن را هم افزایش دهیم. همچنین با کمک خیرین فرهنگی آن را به دست تمامی بچه‌ها حتی در دورترین نقاط ایران برسانیم.

مصطفی رحماندوست شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان،اظهار کرد: می‌دانم حفظ یک نشریه چقدر سخت است و خوشحالم به عنوان کسی که در این سال‌ها در حوزه ادبیات کودک فعالیت کرده، امسال هشتمین سالگرد انتشار آن را در کنار هم جشن می‌گیریم.

در ادامه فریدون عموزاده خلیلی نویسنده،گفت: «قلک» نشریه‌ای برای گروه سنی خردسالان است که توسط یک نهاد خصوصی منتشر می‌شود و به تولید محتوا در حوزه اقتصاد و سبک زندگی می‌پردازد و همین عاملی است تا سختی کار هم بیشتر شود. جای بسی تقدیر دارد که در این شرایط اقتصادی جامعه، هنوز افرادی هستند که دغدغه دارند و سرمایه‌شان را به بخش‌های فرهنگی اختصاص می‌دهند.

سپس لاله جعفری نویسنده و مترجم کودک و نوجوان نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به تعطیلی برخی از نشریات بیان کرد: در زمانه‌ای که متأسفانه شاهد تعطیل شدن جریانات خوب در جامعه هستیم، خوشبختانه اینجا جشنی برپا شده که حکایت از اتفاقی ارزشمند دارد و آن هم پایداری و موفقیت یک نشریه باکیفیت برای خردسالان است.

معصومه یزدانی، سردبیر ماهنامه قلک در بخش رونمایی از نسخه انگلیسی این نشریه بیان کرد: اگر ماهنامه قلک به این موقعیت رسیده به خاطر حضور تیمی است که تک‌تک بچه‌هایش با دغدغه بسیار فعالیت می‌کنند و این سرمایه بزرگی به حساب می‌آید.

سپس سیدغلامرضا کاظمی دینان از پیشکسوتان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی گفت: بچه‌ها دلیل لذت زندگی، شادی و سرزندگی برای بزرگترها به ویژه پدربزرگ مادربزرگ‌ها هستند. در مقابل ما هم وظایفی داریم و باید دنیای زیبایی برایشان بسازیم. نباید فکر کنیم کودک هستند و متوجه اتفاقات پیرامون خود نمی‌شوند بلکه آنها گاهی در برخی مسائل بسیار بیشتر از ما می‌فهمند و حتی راه حل ارائه می‌دهند.

وی افزود: بنا بر این باید به آنها بها داده و طرف مشورت خود قرار بدهیم. با این کار او می‌آموزد که چگونه باید به شیوه مؤثری ارتباط بگیرد و این چیزی است که در ماهنامه قلک به آن پرداخته می‌شود و سبک زندگی درستی را به کودکانمان می‌آموزد.

ماهنامه «قلک» اولین نشریه‌ای است که به صورت تخصصی توجه خود را به آموزش موضوع اقتصاد و مفاهیم اقتصادی و سواد مالی برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرسازان و متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان کودک فعالیت می‌کنند.

ماهنامه «قلک» اولین نشریه‌ای است که به صورت تخصصی توجه خود را به آموزش موضوع اقتصاد و مفاهیم اقتصادی و سواد مالی برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرسازان و متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان کودک فعالیت می‌کنند.

منبع خبر: سایت  خبرگزاری مهر