" ۲۱سالگی دوچرخه "

دوچرخه به ۲۱سالگی نزدیک می‌شود... پاییز که تمام شود و دی‌ماه برسد، ما باید شمع ۲۱سالگی دوچرخه را فوت کنیم.  

                             

حالا که نگاه می‌کنم، من و دوستانم در دوچرخه، همان‌هایی که هنوز هم برای دوچرخه می‌نویسند، در این دوچرخه‌سواری زیبا با شما نوجوانان سراسر ایران رکاب زده‌ایم؛ خیلی از شما با ما همراه شده‌اید و چرخ‌های دوچرخه همیشه با انرژی شما به حرکت درآمده است. خیلی از شما که حالا پزشک شده‌اید، معلم یا نویسنده و هنرمند هستید... یا مدیر و تصویرگر کتاب‌های کودک.

دو‌چرخه در این سال‌ها سعی کرده که نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن، ادبیات، روزنامه‌نگاری، عکاس و تصویرگری را تشویق کند. با برگزاری کارگاه‌های گوناگون، جلسه‌ها و میزگردها با حضور شما نوجوانان و کارشناسان، راه را برای دوستانش هموار کند. در این سال‌ها، دوچرخه هرچندوقت یک‌بار لاغرتر شده است؛ اول ۳۲ صفحه داشتیم... بعد ۱۶ صفحه‌ای شدیم... پنج‌ماه هم به شکل نشریه‌ی الکترونیک در خدمت شما بودیم؛ اما شما آن‌قدر معترض شدید که دوباره به شکل کاغذی درآمدیم. اما باز لاغرتر و این‌بار هشت صفحه‌ای.
کرونا و بحران کاغذ و هزار چیز دیگر نشریه‌های کاغذی را آسیب‌پذیر کرده است. اصرار ما این بود که کاغذی باشیم. دوست داشتیم شما قدر رسانه‌های کاغذی را بدانید و با آن‌ها قهر نباشید. چون کارکرد رسانه‌های کاغذی با رسانه های آنلاین متفاوت است. دوست داشتیم شما همیشه سرتان در گوشی و تبلت و رایانه نباشد؛ اما گویا باز هم به‌طور موقت دوباره آنلاین خواهیم شد. حالا می‌خواهم خانه‌ی جدید #دوچرخه را به شما یادآوری کنم. آن‌جا برنامه‌های ویژه، بازی، سرگرمی، خبر، مسابقه و داستان و هزار نوشته‌ی دل‌فریب از شما را خواهیم داشت.

پس یادتان باشد، یادمان باشد، قرار ما در فضای #همشهری_آنلاین خواهد بود:

hamshahrionline.ir/service/children


برگرفته ازکانال  تلگرام https://t.me/docharkheh_weekly