بررسی سه نشریه سروش خردسالان ، نبات کوچولو ، قلک

در این گزارش با بخش های خوب نشریه های سروش خردسالان شماره ۳۵ و نبات کوچولو شماره ۴۱ و  نشریه قلک شماره ۷ از نظر گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.

  

ادامه مطلب ...

تأثیر فرهنگ نشریه خوانی در کودکان


با پیدایش انقلاب در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات، مطبوعات چاپی، به علت داشتن قابلیت در علاقه مند کردن کودکان به مطالعه، فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن از جایگاه ویژه ای برخوردارند. در واقع نشریات پلی است بین ذهن کاوشگر کودک و محیط اجتماعی او. نشریات ادواری به دلیل تداوم حضور، قیمت مناسب و در دسترس بودن، جزیی از زندگی کودک و خانواده می شود. به همین خاطر نقش آن در زندگی کودک و نوجوان، حتی از کتاب حساس تر و عمیق تر است. 

ادامه مطلب ...

نمایشگاه یاد یار مهربان



دوازدهمین دوره از نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان از دیروز اول بهمن ماه کار خود را آغاز کرد و تا هفتم بهمن ماه 1393 در بوستان گفت و گو دایر می باشد. این نمایشگاه با دادن یارانه به مدرسه های شهر تهران به بروز رسانی کتاب خانه های مدارس کمک می کند. در این نمایشگاه امسال بیش از 400 ناشر شرکت کرده اند و کتابها با تخفیف 20 درصد عرضه می شود. بیش از 70 درصد از 23 هزار  عنوان کتاب های حاضر در نمایشگاه از سال 91 تا 93 به چاپ رسیده اند. امسال انتشارات آفرینگان 150 عنوان کتاب با موضوعات متنوعی عرضه کرده است . آفرینگان بیش تر کتاب های علمی خود را به نمایشگاه آورده است. نشر پیدایش نیز 290 عنوان کتاب در نمایشگاه دوازدهم عرضه کرده است کتاب هایی با موضوع های زندگی نامه ، طنز ، رمان و علمی نشر چکه نیز با 100 عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارد. انتشارات قدیانی هم با 1060 عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر است.