آیین شصتمین سالگرد تاسیس شورای کتاب کودک



                               

آیین شصتمین سالگرد تاسیس شورای کتاب کودک با رونمایی از پوستر و نشان شصت‌سالگی، چهارشنبه ۲۷ بهمن به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این مراسم با پخش سرود شورای کتاب کودک آغاز و در ادامه پیام نوش‌آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس این نهاد پخش می‌شود.

صحبت‌های تنی چند از بنیان گذاران شورا و همچنین پیام‌هایی از مدیران دفاتر بین المللی کتاب برای نسل جوان(IBBY)، به مناسبت این مراسم منتشر می‌شود.

مراسم شصت‌سالگی شورای کتاب کودک را می‌توانید از طریق کانال به آدرس t.m/shorayeketabekoodak یا اینستاگرام به نشانی cbc.1341 دنبال کنید.

برگرفته از سایت شورای کتاب کودک و نوجوان

گزارش سی و ششمین کارگاه گروه نشریات کودک و نوجوان

                                      

 11بهمن ماه 1400،گروه بررسی نشریات  شورای کتاب کودک و نوجوان با چهار تن از اعضای خود خانم ها الهه سیاوشیان ،میترا سیاوشیان ،آفرین قاسمیه و فرحناز ایمانی  کارگاه آشنایی با نشریات کودک و نوجوان را در پلت فرم اسکای روم برگزار کردند.این کارگاه همراه  بانمایش پاورپوینت و کار تعاملی به مسائل زیر پرداخت:

نخست تعریف مطبوعات،تفاوت آن با کتاب و اهمیت ترویج فرهنگ نشریه خوانی ،سپس نگاهی اجمالی به تاریخچه مطبوعات بزرگسال و نشریات کودک و نوجوان در ایران داشته ودر پایان اعضای کارگاه با نحوه بررسی یک نشریه به لحاظ فرم و محتوا به وسیله کار کارگاهی آشنا شدند.در طول برنامه اعضای گروه پاسخگوی پرسش های حاضرین بودند.