ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
کودکان در سنین مختلف و گروه های اجتماعی متفاوت، تعداد کم وبیش معینی از واژه در اختیار دارند که به کار می برند و می فهمند.
در سرودن شعر، شاعران باید دقت کنند تا کودک در مقابل واژه هایی قرار نگیرد که به پرسیدن معنای آن ها برانگیخته شود و پس از طرح پرسش هیچ کس قادر نباشد جواب قانع کنندها ی ارائه دهد و در نتیجه به جای استدلال، پاسخ دهنده به زور و خشم و تهدید متوسل شود و کودک را از مطالعه و پرسیدن و کنجکاوی و تمایل به دانستن و شناختن دلزده کند.
نشریه های کودک و نوجوان به سبب مطالب متنوع، به روز، کوتاه و استمرار حضورشان، عادت خواندن مستمر و زمان بندی شده را در کودکان و نوجوانان به وجود می آورند و آنان را علاقه مند به خواندن می کنند. نشریه های مناسب، با موضوع های داستان، شعر ،دانستنی های عمومی، بازی، سرگرمی و . . در پرورش خلاقیت و کسب مهارت های گوناگون کودک و نوجوان نقش بسزایی دارند. معرفی نشریات مناسب سبب می شود تا کودکان و نوجوانان فرصت بیشتری برای لذت بردن از خواندن داشته باشند و با مطالب مختلف برای پاسخگویی به سئوالات اشان آشنا شوند. دراین بخش نشریه های مناسب کودک و نوجوان معرفی می شوند.
ادامه مطلب ...
گروه بررسی نشریات کودک و نوجوان در تاریخ 11 دی 1393 به سرپرستی خانم الهه سیاوشیان و با حضور خانم ها سپیده آرمین، عاطفه اسلام زاده، سارا باقری دوست، میترا سیاوشیان، الهه مرتضوی، ناهید منظری و با همراهی دکتر مریم جلالی برای ارائه گزارش بررسی نشریه دوست خردسالان و عملکرد آن به دفتر مجله در قم رفتند. در این جلسه مسئولین نشریه دوست خردسالان آقای عبدالله حسن زاده (سردبیر)، خانم هاجر زمانی (دبیر فرهنگی و آموزش)، خانم طیبه رضوانی (دبیر شعر و معارف) و خانم حمیده سلیمانی( صفحه آرا و گرافیست) حضور داشتند. ابتدا سرپرست گروه در مورد شورای کتاب کودک و نهادهای برخاسته از شورا توضیح داد . سپس اعضای گروه در مورد ویژگی های ظاهری نشریه دوست خردسالان، سرمقاله، داستان، شعر، دانستنی، گزارش و سرگرمی، مطالبی را ارائه دادند. مسئولین نشریه از نظرات گروه استفاده کرده و خواستار تداوم همکاری گروه بررسی نشریات کودک نوجوان با نشریه دوست خردسالان شدند.
منبع :www.cbc.ir