نشست گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک با مدیر مسئول نشریه نبات کوچولو

گروه بررسی نشریات کودک و نوجوان شورای کتاب کودک، 16آذر ماه با مدیر مسئول نشریه نبات کوچولو آقای سادات در شورای کتاب کودک دیدار داشت و نتایج بررسی شش شماره از نشریه ی نبات کوچولو، منتشر شده در ١٣٩٣ را ارائه کرد.

در این نشست در آغاز گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک گزارشی کلی از وضعیت مطالب برتر نشریه ارائه کرد و سپس درباره ی بخش های داستان، شعر ، سرگرمی، علمی و معرفی کتاب با مسئول این نشریه به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.
مدیر مسئول نشریه نبات کوچولو از پیشنهادهای گروه نشریات استقبال کرد و خواهان ادامه همکاری شد.

گزارش نشریات آبان ماه 94

بهترین های سروش­ خردسالان ، قلک و نبات کوچولو آبان ماه

قلک شماره 16


داستان

  • چی چی په طراح چی چی راسیون

نویسنده: سید نوید سید علی اکبر

تصویرگر: سارا طیب زاده

آقای کاناپه، طراح دکوراسیون، می خواهد به خانه خرگوش کوچولوها خوشه و گوشه بیاید تا خانه آن ها را طراحی کند. اما مامان برای خرید بیرون از خانه است. خوشه و گوشه آنقدر عاقل هستند که بدون حضور مادر در را به روی غریبه ها باز نکنند. وقتی مادر برمی گردد آقای کاناپه وارد خانه می شود و اتاق های خانه را طراحی می کند، بچه ها هم با حرفه آقای کاناپه آشنا می شوند.

نویسنده با زبانی ساده به معرفی شغل طراحی دکوراسیون می پردازد. زبان گفتگو بین بچه ها و طراح به جذابیت و فهم بهتر افزوده است. نویسنده در داستان اهمیت دادن به نظر کودک در چیدمان اتاقش را نیز مطرح می کند.

-داستان تصویری بدون کلام

تصویرگر: محدثه علیزاده

بچه گربه شیر می خواهد. به شیرفروشی آقا گاوی می رود و  از او شیر می خواهد. اما می فهمد که در قبال گرفتن شیر می بایست چیزی پرداخت کند.

داستان تصویری به کودک قانون داد و ستد را می آموزد چه نقدی و چه غیر نقدی. تصاویر واضح، هر یک در قابی جداگانه جای گرفته اند که کودک می تواند روند داستان را متوجه شود و تصویر خوانی کند. از کودک خواسته می شود صدای خود را ضبط کند و برای مجله بفرستد. این ارتباط، رابطه دوسویه بین مخاطب و مجله را ایجاد می کند.  ادامه مطلب ...