ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
کودکان در سنین مختلف و گروه های اجتماعی متفاوت، تعداد کم وبیش معینی از واژه در اختیار دارند که به کار می برند و می فهمند.
در سرودن شعر، شاعران باید دقت کنند تا کودک در مقابل واژه هایی قرار نگیرد که به پرسیدن معنای آن ها برانگیخته شود و پس از طرح پرسش هیچ کس قادر نباشد جواب قانع کنندها ی ارائه دهد و در نتیجه به جای استدلال، پاسخ دهنده به زور و خشم و تهدید متوسل شود و کودک را از مطالعه و پرسیدن و کنجکاوی و تمایل به دانستن و شناختن دلزده کند.
شاعر در زمینه ی انتخاب واژگان در گروه سنی« ب» و « الف » نسبت به سایر گروه ها تعهد بیشتری دارد و باید با دقت و آگاهی بسیار واژه هایش را انتخاب کند.
برخی از واژه هایی که معمولاً به کار بردن آن ها در ادبیات ویژه ی کودکان مردود است، عبارت ا ند از:
منبع : کتاب ماه ، شماره هفتم ، اردیبهشت 93